Addasound Pilot
Ergonomisk pasform og dansk design
Addasound kom til Ideaal for at få opbygget hele deres produktsortiment. Udover at produkterne skulle have en skandinavisk designstil, skulle produkterne også være ergonomiske og lette at betjene.
Bruger research
Grundlaget for den nye designlinje er dannet gennem grundig bruger- og trendresearch og er resultatet af en længere periode med indsamling af indsigter og viden om produkt og brugssituation.
Konceptudvikling
Forud for Pilot-konceptet blev der lavet et helt katalog af konceptforslag som efterfølgende blev raffineret og detaljeret, til hvad der efterfølgende blev Pilot headsettet.
IF Design Award
Produktet blev efter lanceringen nomineret til og vandt den tyske IF Design Award.
Et kompakt og praktisk headset til folk på farten
Resultatet af projektet er et meget enkelt design med fokus på funktionalitet. Udover at være meget lette, er Pilot ligeledes udformet, så ergonomien er i højsædet, og man derfor kan have dem på i mange timer af gangen uden gener.
Fra ide til koncept til færdigt produkt
I designprocessen kommer vi gennem mange variationer og afsøger mange stilretninger. De mest lovende koncepter bliver detaljeret til et niveau, hvor man kan evaluere design og udtryk og eventuelt lave prototyper og “feasibility studier”, hvor man undersøger om det rent teknisk kan lade sig gøre at lave det pågældende design.
Tæt samarbejde med Research & Development
Igennem designprocessen har vi haft et tæt samarbejde med Addasounds dygtige mekanik- og akustikingeniører for at finde de optimale løsninger. Det er vores erfaring, at ændringer på få tiendedele millimeter i dimensionerne kan gøre hele forskellen på, om et produkt lyder godt og føles godt.
Designpriser som bidrager til branding og synlighed
Addasound Pilot er et prisvindende produkt. Det er vi selvfølgelig utroligt stolte over. Vi anbefaler ofte vores kunder at gøre brug af de markedsføringsmæssige muligheder der ligger i designpriser. Hvad mange ikke ved er, at man kan anvende designpriser strategisk og at der faktisk er gode muligheder for at vinde designpriser. Men de kommer selvfølgelig ikke af sig selv. Det kræver først og fremmest en godt design, og så kræver det en indsats ift. at præsentere produktet godt.